رفتن به محتوای اصلی
کد مطلب : 100020711-29102

وزیر بهداشت خبر داد؛

رشد ۴۵ درصدی مشارکت محققان در جشنواره تحقیقاتی و فناوری علوم پزشکی رازی

وزیر بهداشت از رشد ۴۵ درصدی مشارکت محققان در جشنواره تحقیقاتی و فناوری علوم پزشکی رازی خبر داد و گفت: این جشنواره به همراه جشنواره آموزشی شهید مطهری به عنوان دو جشنواره مهم و اصلی وزارت بهداشت محسوب می‌شود.

به گزارش سروش خبر، بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از بیمارستان سوم شعبان دماوند با بیان اینکه بیست و نهمین دوره جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی در هفته آینده برگزار می شود، گفت: در سال گذشته ۵۷۰ اثر تحقیقاتی و فناوری در این جشنواره پذیرش شده بود که در سال جاری به ۸۰۴ اثر افزایش یافته که نشان دهنده رشد ۴۵ درصدی مشارکت نخبگان، دانشمندان و محققان در این جشنواره است. 

وی با اشاره به تقدیر از نفرات برتر جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی با حضور معاون اول رییس جمهور، خاطرنشان کرد: از سال پیش و در دولت مردمی، کمیته دانشجویی جشنواره نیز فعال شده و از تحقیقات برتر دانشجویی نیز تقدیر می شود. 

وزیر بهداشت از پژوهش های علوم پایه، سلولی و مولکولی، پزشکی نوین و بالینی به عنوان مهمترین آثار جشنواره رازی یاد کرد و گفت: خوشبختانه ۸۵۰ مرکز تحقیقاتی و ۱۵ پارک علم و فناوری سلامت در تولید مقالات، آثار علمی و محصولات سلامت محور مشارکت فعال دارند.

عین اللهی به تامین ۴۰ درصد تجهیزات و ملزومات پزشکی مورد نیاز کشور توسط شرکت های دانش بنیان داخلی اشاره و عنوان کرد: اکثر مراکز درمانی و بخش های جدید بیمارستانی که در دولت مردمی در سطح کشور افتتاح شده با استفاده از تولیدات داخلی و دانش بنیان، تجهیز شده اند.

منبع: ایسنا
انتهای پیام //